torsdag den 10. november 2011

JRC - Nordlys - Sermitsiaq i silhouet

Nordlys - Sermitsiaq i silhouet
Billedet er taget i september, så det er lidt snyd ... Men jeg kan godt lide billedet fordi nordlys bare er fedt, og så synes jeg det er meget cool med Nuuks signaturfjeld Sermitsiaq i grøn silhouet.
Til nordlys kan jeg som regel bedst lide, at der er noget andet i billedet der kan fastholde perspektivet, så det ikke bare ligner en udtværet grønlig pixelfejl. I praksis har jeg også brug for noget til kameraets autofokus, da det ikke vil skyde uden at have et fokuspunkt, og jeg er for doven til at bruge manuel fokus ...
-> Billedet i større format


Data:
Eksponering: 4.0 sek.
Blænde: 1.4f
Fokuslængde: 30mm
ISO: 200
-> Alle exif-data.

1 kommentar:

  1. Det ser sgu godt ud Regin.
    I min verden er det vigtigt at have noget andet en nordlys på billedet. Her hvor du har Sermitsiaq i profil og der er lidt huse med også bliver billedet bare så meget bedre, syntes jeg.
    Jeg har selv taget en del nordlys billeder efterhånden og jeg slår den på fuld manuel hver gang. Jeg har lange åbningstider, faktisk op til 30 sekunder. Det gør at nordluset bliver MEGET mere grønt men det gør også at hvis der er huse med lys så bliver det meget overbelyst

    SvarSlet